מנהלים מתמודדים במספר חזיתות :
מול הצוות , מול העובדים, מול המנהלים, מול האירגון, בבית ומול עצמם.
מצב שגורם לצורך בלקיחת אחריות ענקית בקבלת החלטות.
חיים בהרגשה שצריכים "לרצות את כולם"
נמצאים בתחושה של המצאות תמידית בין הפטיש לסדן ולא יודעים כיצד לפעול,
על מנת להצליח ולהביא לכדי שינוי, על המנהלים לבצע שינוי תפסתי מחשבתי והתנהגותי.
כתוצאה מעומס זה הם זקוקים לליווי ועזרה בהתמודדות מול כלל הגורמים הללו.
מנטורינג הינו תהליך חניכה בו אדם מנוסה ובכיר –”מנטור” – חונך,אדם אחר ע”י העברת ניסיון, ידע פורמלי וא-פורמלי, תפיסות וגישות ניהוליות וערכים.
המנטור אינו מנהלו הישיר של החניך.
בתהליך מנטורינג אפקטיבי, המנטור, החניך והארגון – כולם יוצאים נשכרים.
המנטור יודע ש”לאנשים" לא אכפת כמה אתה יודע, עד שהם יודעים כמה אכפת לך מהם”, והוא מתנהג בהתאם.
בכדי להיות מנטור, צריך קודם כל "להיות איש של אנשים" , מכוון למטרה ואח”כ מקצועי ומקצוען.
מנטור אשר אינו המנהל הישיר של החניך,ביכולתו לעבוד על התפתחותו האישית, על הקניית תובנות,
ערכים וראייה מערכתית, מבלי להיות כפוף ללחצים ארגונים ול"עומסי" היום יום.
המנטור עובד עם החניך על העצמתו ומיצוי יכולותיו, ללא חשש שמא התלמיד יעלה על מורו.
כמנטור אני נפגש עם המנהל מספר פעמים במקום העבודה, מתלווה אליו, חונך אותו, הופך להיות איש סוד, מאיר לו מצבים ומקומות שהמנהל לא רואה ועוזר לו לראות דברים מזווית שונה.
מנהלים יכולים למצב עבור עצמם ועבור הצוותים שלהם את מקומם כמובילים, חונכים , מנהלים ומנטורים , באותן נקודות שהתערערו, כאשר הם פועלים על פי אישיותם הברורה ועל פי "האני העצמי" כמי שמבינים ומביאים משמעות , תחושה ומחשבה.
בסדנאות לצוותים ניתן לקבל כלים רבים שאנשי הצוות עצמו יכול לעשות , לשנות ולסגל באופן עצמאי, ובהם:
סדנאות באסרטיביות ובתקשורת בין-אישית.
הכשרת מנהלים כ"מאמנים", חיזוק מיומנויות ההשפעה של העובדים.
עידוד עבודת צוות בין כותלי החברה.
הקמת "מרכזי ידע" ללמידה הדדית.
טיפוח אוירה של תמיכה הדדית במקום תחרות הדדית
מתן כלי התמודדות "לא פורמאלים" לעובדים (במקום "סנקציות פורמאליות")
השקעת משאבים בתהליכי גיבוש והשגת תחושת לכידות בקרב העובדים וצוות ההנהלה.
מתן לגיטימציה להעלות את תופעת השחיקה "על השולחן" ולא להתכחש לה.
מתן כלים ישירים למנהלים להתמודדות עם השחיקה, למידה איך "לשים גבולות" איך ליהנות משעות הפנאי ועוד.
האצלת סמכויות כלפי מטה, עידוד למנהלים ש"מגדילים את הראש" ומקבלים החלטות אמיצות גם במחיר עימותים שעלולים להיווצר עם גורמים "פוליטיים" כאלה ואחרים.
עידוד עובדים ללמוד, להתפתח ולהשתלם.
טיפוח מצוינות אמיתית בקרב המנהלים כערך מרכזי לא פחות מפתוח מצוינות בקרב העובדים.